Sunday, October 24, 2010

miss A, mr B, mr C......



pada suatu malam beberapa hari yg lepas,

terciptalah satu kisah yang boleh dibukukan * agaknyala

maria : dang, nk kongsi satu story sikit, ialah daripada kau mengelamun sorang2 jom, kau
menegelamun dengan aku.

dang : ( mengaru2 kepala yang tidak gatal)
sejak bile pulak aku ni banyak menegelamun?
( monolog dalaman)
pe dia? cite la
maria : ade miss A, mr B, mr C
satu hari mr C tanya miss A,
'kau nak kat mr B ke?
konfem la miss A ni tak jawab...( malu la katakan)
lepas tu mr C ni cakap la lagi..
kalau kau nk kat mr B takpela ak tak mau jadi org ketiga...

pastu kau tau apa yg miss A tu bgtau..
dang : huh? pe dia cepatla sikit kau ni lmbt la ...
maria: sabar boleh tak, kau nampak tak pinggan tu kang aku hempuk kau br tau...
dang : ( monolog dalaman) aik? aku plak kn marah teruk! sengal tol!
maria : pastu miss A ni jawab la 'kau ni betul ke tak ? masuk air ek? gulp..gulp..gulp...
tapi mr C gelak je sambil jawab muka aku yg macho ni ade mcm gurau ke?
mesti ar serius....
terus berubah muka miss A ni ...( terkejut beruk ar) rahsia yg dye simpan dah mula
bocor..bertambah cuak bile ade org ketiga plak.....pening2
kau nk tau ape yg jadi seterusnya.
dang : nak3
maria : miss A ni jawabla tak kot mr B dah ade miss D.....
dang: chopppppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!! wei bnyk gile unknown, kau ingat ni algebraic expression ke
nk guna unknown...ari tu nye algebraic test pun aku kantoi skunk ko masukkn chapter
algebraic plak....
maria: ko ni bnyk soal la..jap g kang elok2 kau boleh study algebraic kat bilik, ak hntar kau
study kat bilik hospital...
kau dgr je..tak faham g sana amik pensel ngan kertas g catat!
dang: ( monolog dalaman) kenala lagi! baik senyap pasni
maria : ok aku sambung ' miss D ni suka kat mr B tapi mr B tak tau...
pastu mr C jawab, miss D? sejak bile plak...aku tak tau pun.....
miss A jawab lagi kau pun mr C ape kurangya aku dgr miss E pun tgh kejar
kau.
dang: ( monolog dalaman) ni petandanya aku nk dapat A untuk test chapter algebraic aku....
maria : ow miss E tu, kami kawan je..
lagipun dye nk bertunang dgn mr F..lg pun ak mne layak dgn dye
mr F tu doktor, aku ni org biasa je.....
dang: dahlah ak malas nk dgr cite kau..aku nk g study
maria: wei, aku tak abis story lagi la.....
dang : ( bangun sambil keluar dari bilik maria)
maria: ( monolog dalaman ) ak pun tak tau ending cite tu sebenarnye. bgs la sekurang2nya kau dang nk jugak study add math pasni..lebih spesifik algebraic expression....hahahahahha
kira mujarab gak ar cite aku ni...

p:s/ maaflah kalu tak lucu, baru belajar nk mengarang tapi tak de sensey yg boleh ajar...
btw this story ditujukan buat semua yg akan menduduki pepriksaan final.....





1 comment:

Anonymous said...

awal yang baik